torsdag 20. februar 2014

Hjem til Gjøvik

Da var vi på plass hos foreldrene mine på Gjøvik, lillesnupp og jeg. Det var en drøm å reise med henne, og kjente at når jeg kom HJEM så senket skuldrene seg helt. Det er godt å være i sitt eget hjem med den lille, men siden vi har så lite plass så er det himmel å komme i stort hus, og ikke minst kunne gi ungen til noen mens jeg går på do. Små gleder!! :D 

Eddie gir snuppa en liten velkomst nuss.  



Når jeg er med henne ute på tur, spesielt alene så merker jeg at folk blir litt ekstra vennlig. Man blir smilt til, hilst på og snakket til av de aller fleste. Folk blir så høflige og snille når man kommer med en liten en. Det er veldig koselig, men skulle ønske vi kunne være slik mot hverandre uansett. 

Jeg husker en fransk fyr som gikk på høgskolen (nå universitetet i nordland) som kommenterte at norske folk snakket så lite til hverandre. Han stussa på at ingen snakket sammen på bussen og folk så rart på han når han smilte til de. 
Må si meg enig. Kanskje ikke så mye i nord Norge, for der syns jeg folk er litt mer åpne mot hverandre og rett fram. Men generelt i Norge, så kan vi godt åpne oss litt mer for naboene. 

Ble så glad da jeg så videoen fra SOS Barnebyer som svømmer rundt på facebook for tida, den med menneskene som gir jakken sin til liten gutt på busstopp som fryser. SÅNN skal det være.
      Vi blir rørt av å se den filmsnutten og glad for at vi tar vare på hverandre. Men det får meg også til å lure på om vi blir glad fordi vi synes det er uvanlig snilt? Ville vi alle reagert slik? 
Det var en gang jeg stoppet bussen fordi en gammel dame hadde glemt vottene sine og gått ut. Da jeg løp ut og ga de til henne, ble hun så overrasket at hun ble nesten redd. 
Det føltes godt å gjøre det, men det var litt uhyggelig at hun trodde at jeg skulle rappe veska hennes. 

Vi som jobber på treningssenter er en del av den kulturen som sier hei og ha det til alle. Merker jeg gjør det automatisk overalt, og tror de fleste som jobber i servicebransjen skjønner hva jeg mener. Men det trenger ikke bety noe negativt. Jaja, så får folk se litt rart på meg når jeg smiler som om jeg kjenner de personlig. Noen blir hvertfall glad for å få ett smil og lite "Ha en fin dag". Noen synes jeg er merkelig. Pytt pytt. Rar er jeg uansett :P 

Løp inne i går, på mølle. Siden det var blitt mørkt da jeg fikk tid til det, og litt glatt så tok jeg ikke sjangsen på å løpe intervaller ute. Og det slo meg på veien hjem.. jeg tror jammen meg ikke at jeg hadde løpt om jeg ikke hadde det på planen. PLANEN sa jeg hadde den turen den dagen, så da fullførte jeg det. Og spesielt siden det ikke var min plan, men en app som hadde bestemt det for meg. Det viser jo bare at det funker å ha en solid plan. 
Gleder meg til løpetur i morgen også, liiitt spent på om jeg klarer det her i snøen. Tror jeg må invistere i pigger. Det blir en ny opplevelse hvertfall! 

Vær snill med naboen! Kan hende du trenger å låne en jakke en gang :) 

- Ulz - 
 


Ingen kommentarer: