lørdag 15. februar 2014

Ene foten foran den andre

Da har jeg jogga min første 45min tur ute. Gjorde det etter en styrkeøkt. Siden jeg har nytt program (fase 2) så var ikke belastningen den største, og thaaaaank god! For det var tungt på slutten av turen. 
Etter de første 15 min gikk det veldig bra, og til og med den triste skogen så motiverende ut. 


Så klart - ALT er motiverende med Britney på ørene. Viktig med god pop musikk som gir riktig rytme og bringer tilbake gamle minner. 

Man får virkelig klaret hodet mens man jogger. Det var en effekt jeg ikke var helt forberedt på, men absolutt en meget positiv overraskelse. 
Jeg jogga forbi sikkert ti stykker som også var ute for å vrikke på løpebeina, og jeg vil tippe at om vi løp alle sammen så hadde jeg ligget omtrent bakerst i flokken. 
Jeg er treg. Prøver ikke å late som jeg er i dårlig form, for det er jeg ikke. Men jeg er en treg løper. På ungdomskolen klarte jeg aldri å stå på 60m sprint. UANSETT hvor fort jeg løp, så ville ikke beina bli med meg. Men jeg har derimot omtrent alltid vært naturlig sterkere enn fleste jenter. You win some, you lose some. 
Men for første gang lar jeg ikke mitt nivå slå meg ned. At jeg faktisk jogger, er der ute og får det ene beinet foran det andre... er råbra! Sammenlignet med hvor jeg var før, så er jeg en champion allerede. 

Det er mitt lille budskap til deg i dag. Den dørstokkmila til å begynne på veien til ditt mål, er det kun DU som setter. Jeg er veldig for å sette mål, og de må gjerne være skihøye. Men du må starte fra begynnelsen, og gradvis øke. 
Hvis din unskyldning for å ikke trene er at du er i dårlig form.. haha, da lurer du deg selv. Du MÅ ikke legge lista så høyt i starten , fordi "det er slik andre gjør det." Trene 3 ganger styrke i uka, jogge 3 ganger, yoga 2 ganger, tur i marka på søndager og tur med bikkja på kvelden. Det ender med at du holder ut i 3 uker, og så er du klistra til sofan igjen. 
START. En fot foran den andre, og du er allerede bedre enn du var i går. 



Jeg vet at det kan være tøft noen ganger på veien, men det er derfor vi må stick together. 
Vær stolt av det du får til, og ikke undergrav det du gjør. "Jeg sykla bare i 15 min." 
Flott! Det er 15 mer enn i går. Så kutt ut "bare" og slå deg på brystkassa! 











Jeg skal hvertfall feire min økt med biff og ballettforestilling :D 

Ha en herlig helg!
- Ulz - 

Ingen kommentarer: