onsdag 12. februar 2014

Running girl

Du vet når du har tenkt å klippe håret ditt, så ser man kun på håret til de rundt deg. Samme er det når du får unger, du ser bare gravide og vogner. 
OG når du har bestemt deg for å bli en "løper", så legger du plutselig merke til at 70% av byen løper... mye. 
Selv om jeg klarer (endelig) å se meg selv i perspektiv, uten å sammenligne meg med alle andre - så er det litt kjipt når Ola Nordmann på 60 løper forbi deg uten at du hører han puste. Og selv holder jeg på å kreppere. 
HELDIGVIS har jeg lest i den boka jeg anbefalte (Løp som en jente) og kjenner igjen alle de "symptomene" og tankene man får underveis sine første joggeturer. 
Jeg har nå etter 10 år startet å jogge ute igjen, og skal på min 3. tur i morgen. Det føles helt ok, men ja jeg får de tankene som slår de fleste underveis. "Hvorfor i F.. gidder jeg dette her?!", "Jeg får løpesting snart." og ikke minst "..bare til neste løpestolpe". 
Men det er så verdt det når du tar tak i dørhåndtaket etterpå og peser deg inn i varmen. For min del er noe av det beste jeg vet å kjenne at jeg fungerer. At min kropp er frisk og funksjonell, og den følelsen får jeg av å løpe. Sammen med vanvittig stive ryggmuskler :P 

Jeg har brukt appen "runkeeper" og liker den meget godt. Etter å ha testet ut nike running mens jeg løp inne på mølla, og den er helt ok, så falt jeg på runkeeper når jeg skulle bruke den ute med gps. Og følger ett fast opplegg som følger med appen, som gjør at jeg "må" ut og fullføre oppgaven. Siden jeg har startet i bunnen av bunnen, så er det ikke akkurat lange og heftige økter, men det holder. 20 min er vel lengden stort sett jeg havner på nå.
Må beholde 2 styrkeøkter i uken også, både for å beholde muskelmassen (eller prøve å få den gamle tilbake) og for å unngå skader. Er man helt ny på løping så vil jeg absolutt anbefale å trene styrke i tillegg. 

I dag var det rolig dag og den ble brukt til kosetrilling med venninner. Tror jeg fant noen nye joggeløyper og :D 



Fikk denne fra søstern, må bare deles :D 




- Ulz - 



Ingen kommentarer: