fredag 21. februar 2014

Istid!

Det SNØR!! Har ikke sett skikkelig snø siden jul :D  Det er knapt noe hvitt i nord Norge, det er alt for merkelig :/ Damen som satt ved siden av meg på flyet var enig i at det er en skummel utvikling. 

Det er så deilig lyst med snøen her og energigivende :) Fantastisk! 

                                       
 Dette er min utsikt akkurat i dette øyeblikket. Ikke akkurat jogge vennlig, men skal likevel kjøpe brodder i dag og teste i morgen eller søndag. 
Merker hvor mye humøret stiger når man får det lyst og åpent, og forstår ufattelig godt av vi blir deppa i nord av mørket. Spesielt når vi ikke har snøen til å lyse det opp bitte litt for oss. Bare vind og noen enslige regndråper her og der. 
Snakk om vind og regn - nå er det endelig bestilt. Tur til meg, Ada og mamma til Island i april. ÅH, gledes! Det er alt for lenge siden jeg var hjemme, nesten 1,5 år. Selv om det er 20 år siden vi flyttet, så vil Island aldri slutte å være hjemmet mitt. 
Og, det løpe programmet jeg har begynt på ender i slutten av april, så det passer ypperlig :D Da kan jeg se på turen som en liten pokal. Perfekt premie :) 

Må bare dele med dere, en liten tanke som streifet meg i går. Selv om jeg virkelig misliker å ikke være i den formen jeg var i, så begynner jeg faktisk å akseptere den mer og mer. Joda, å ha en liten engel som en "grunn" til at jeg er der jeg er i dag hjelper på. Men etter at jeg begynte å jogge så er det nesten som noe roet seg ned i hodet. Jeg har heller pakket ned klærne jeg ikke passer, funnet frem det som passer og spiser min mat uten å tenke slanking. 
Jeg er sunn i utgangspunktet, med mest fersk og laget-fra-bunn mat. Spiser smoothie til frokost, sunne småmåltider som feks cottage cheese med banan og middag der alt er er laget fra scratsj (takket være min samboer). 
Men spiser også det jeg har lyst på. Dvs is, kjeks og sjokolade. Ikke mye, men jeg spiser det. Ja, jeg kunne kutta det ut, for jeg vet at det er egentlig det vi kaller for søppel mat og fysj og har heller ikke noe å gjøre i vårt kosthold. Og alt det blabla. Men jeg er menneskelig, og har ingen planer om å stille i noe fitness (ever). Jeg vet at vekta kommer til å gå ned sakte, men sikkert. Men jeg ammer, og orker ikke stresse. Merker at hormonene er fortsatt i sving, kan oppleve "heteslag" nå og da, og gråter over tegnefilmer (mer enn før). 

Det ER så mye på media om kosthold, trening og ja og nei. Og jeg er så lei. Jeg er lei av at folk ser opp og ned på meg og jeg ser de tenker: "Er ikke du PT? Spiser DU kjeks?!"  
Jeg har jobba i bransjen i 10 år, og vet at jeg lever over gjennomsnittet sunt. Og jeg er fullstendig klar over at potetgull tilhører ingen plass i hverdagen. Men seriøst.... jeg orker ikke gjemme det faktumet at jeg spiser det. Det er mitt valg, og ikke noe jeg er flau over. Ikke si til meg at du ALDRI kjører for fort, selv om du vet at det er farlig og poengløst. 
Vi er ikke enten fitness freaks eller latsabber. Vi er mennesker, med alt det som tilhører. 
Husker en drøm jeg hadde mange mange ganger da jeg var liten, og våknet alltid med en våt pute av sikkel.. Drømte at jeg sto foran ett fjell med nystekt bacon. Og alt var mitt. Det burde si litt om meg. 

Så, planer for helgen... Trene med min kule mamma, spise Ben$Jerry is i kveld og frisør i morgen og bursdags feiring av en av mine beste venninne. OG teste jogging på brodder ute i snøen:D Så klart, er yoga klemt inn der en plass.

                                   

Ha en heftig helg :D

- Ulz - 



Ingen kommentarer: