onsdag 26. mars 2014

Oppover igjen og frokost på krukke

Det går litt nedover og litt oppover for tiden. I går løsna det litt opp hos meg. Gikk først en trilletur i 3 timer med ei venninne og kom meg på trening. Valgte å gå på en gruppetime og fikk ut litt energi. Det mest positive ved å være medlem (jobbe) på treningssenter er at man har så mange muligheter. Du kan trene alene, med venner eller i grupper og det finnes mange måter å trene på. 
Det er lettere å finne noe man liker, og det er utrolig viktig. Spesielt når du skal starte å trene, da er det først om å gjøre å finne noe som gleder deg og gir deg motivasjon til å komme tilbake. Så kan man etterhvert vinkle inne treningen etter målsetningen sin. Det anbefaler nå hvertfall jeg, men mindre du har en skikkelig tidsklemme og må oppnå kjappe resultater. Da bør du skaffe deg en personlig trener som kan vise deg den mest effektive veien. 

MEN husk at etter graviditet er ikke all fasit en fasit. De aller fleste jenter/kvinner synes det går tregt etter graviditet og fødsel å komme tilbake til sitt normale jeg. 
Noen går hardt inn for å tape gravid kiloene, mens andre tar det kuli. Men de fleste står litt stille på vekta, og jeg blir mer og mer overbevist om at hormonene våre har mer å si enn det vi er klar over. 

Jeg fikk sovet en hel natt i forrige går og våknet med 4 cm mindre om midjen! På 1 natt!!!! 
Søvn er alfa og omega, det er sikkert. 
Selv om jeg kan mange "triks" og hva som skal fungere... så handler det ikke alltid om at man er flink og gjør alt rett. Kroppen styrer litt sitt eget løp, spesielt etter en slik tøff prosess. Men vi må ikke gi opp. Heller slappe litt av, nyte kose trening og spise fornuftig. Da vil det komme av seg selv. Sier jeg mer til meg selv nå :P

Da jeg kom hjem fra treningen i går ble jeg så inspirert at jeg lagde hjemmelaget musli og en frokost på krukke til i dag. 
Den frokosten ble knall god!! Fant oppskriften på bakekona.blogg.no men gjorde en liten annen vri på den. 
I stedet for å bruke vanilje yogurt brukte jeg gresk yogurt naturell og 4 dråper stevia med vanilje. 

Altså:
1 dl gresk yogurt
1 dl havregryn
Nesten 1 dl melk
4 dråper vanlije stevia
1 god ss sukrin gold

Alt blandet i en krukke, med litt frosne bær på toppen. Inn i kjøleskapet og dagen etterpå hadde jeg grov riskrem på krukke :) Namm namm! 






Kommer med musli rapport senere, har ikke smakt på den - men den lukter fantastisk!!! 


- Ulz - 

Ingen kommentarer: