lørdag 29. mars 2014

Til deg nymamma og eplekake

Det er noe jeg bare må få sagt her på bloggen, siden jeg skriver mye om trening etter fødsel. Jeg nevner litt om mine små plager og uffer meg over at den fysiske formen ikke er der den var før, men at det kommer seg litt og litt. 
Men jeg vil også si til dere der ute, at det er absolutt ingen feil eller skam i å ikke trene så tidlig som jeg gjør. Det er ikke ment som skryt av å fortelle hvor aktiv jeg er nå, bare 4 måneder etter fødsel.



Dette gjør jeg mest fordi jeg har trening som yrke og jeg setter krav til meg selv å "practise what I preach". Hadde jeg vært kontorrotte hadde jeg nok tatt det litt mer kuli og ikke stressa sånn med at jeg ikke klarer å stå på hodet igjen enda. Senteret mitt er rett og slett ikke der det var :/ Merkelig nok... 

Man hører, ser og leser om alle andre og hva de gjør og får til... mitt største råd til dere alle der ute etter baby: "Ikke hør på noen råd." Gjør det som passer deg best! 
Ingen annen kan fortelle deg hva som er det beste for deg og din kropp og du skal absolutt ikke gå rundt og ha dårlig samvittighet fordi du ikke er maraton klar til i sommer. 

Det syke er at jeg hadde ikke trengt å skrive dette i mamma sin tid, da var det aldri stor greie om hvem som var raskest tilbake til normalen. Men i dag er det en lett tilgang til alle andres sin hverdag og presset er større. 
Klart det er sunt å bevege på seg og trening fører mye bra med seg, men det kan også være en stor belastning å ha en liten baby i huset. Og kanskje noen av dere ikke sover mer enn kvarter om gangen (har hørt skrekkhistorier om slike tilfeller). Da er du GOD om du klarer å trille litt om dagen. Jeg hadde ikke vært i live tror jeg.... :O 

Håper dere alle har en nydelig lørdags kveld og nyter den :) 

Jeg har laget eplekake fra Kristine Weber sin hjemmeside, oppskrift finnes her

Og den ble nyyyydelig!! Tips hvis du skal lage den: Blir kaken litt høy i høyden, så steker du den nesten 40-45 min for å få den helt gjennomstekt. 
Tror neste gang jeg prøver å putte valnøtter i den også, uuuuuuu :D 




- Ulz - 

Ingen kommentarer: