mandag 10. mars 2014

Dåp og neste epoke - NÅ

Da er man tilbake i Bodø, med storm! Trodde ikke vi skulle finne bakken trygt på ett tidspunkt :/ 
Det har vært helt fantastisk å være hjemme, som vanlig. Og dåpen ble meget vellykket, ungen fikk vann og navn:D 
Jeg fikk sjekket mine muffins ferdigheter, og må si - jeg lager maniac gulrot muffins. Oppskrift hentet fra www.detsoteliv.no. OBS - det er ikke en fitness-mat-side, this is the real shit. MED sukker, hvete og melk. 






Koselig med familien samlet, jeg får en goooood feeling å ha alle de rundt meg. 
Av en eller annen grunn klarer jeg å finne igjen min egen motivasjon i hverdagen når jeg er hjemme. Det kan være fordi hjemme har jeg ett null punkt, der jeg kan sette meg litt tilbake og få ett perspektiv. Midt i hverdagen så går tiden så fort at det ofte kan være vanskelig å tenke over hva man faktisk gjør, og hvordan man egentlig har det. 

Nå er lille knøtt 3,5 mnd. Og NÅ merker jeg at jeg slapper av. Jeg begynner å kjenne henne, hun har fått sine små rutiner (vet det kan plutselig endre seg) og nå begynner min egen kropp og hode å falle litt tilbake. Veien er fortsatt igjen, men føler jeg har fått overblikk.
              Det føles som den første perioden er over. Hun er ikke tiny lenger, og jeg føler meg ikke så CRAP lenger. Selv om styrken ikke er der, så føler jeg ikke for å rope ut på treningssenteret "JEG HAR NETTOPP FØDA, DERFOR SER JEG SÅNN UT OG LØFTER SÅ LITE". Hehe, merkelig at man skal bry seg så mye om hva andre tenker. Og vet selv at de fleste har fult med sitt på trening, men likevel. Usikkerheten er der, og når man en gang følte seg i bra form, så er det kjedelig å starte fra bunnen. Uansett grunn. 

Jeg jogga dagen før dåpen og møtte dette synet: 



Og noe i meg sa: "Nå". 

Nå er jeg klar for å møte min hverdag igjen. Selv om tiden går, og jeg har startet å trene for lengst, så har jeg vel ikke vært fullstendig klar for å komme meg back on track. 

er jeg klar til å finne tilbake til min normale kost, den har vært på en laaaaang ferie. Spesielt med tanke på sukkermengden. Noe jeg spiste mye mindre av før. Jeg må helt ærlig innrømme at jeg har trøstespist med sukker. Og forstår Sååååå mye bedre hvorfor man kan lett ty til sukker i perioder man er litt nedenfor. Det er en kompis. En bestevenn du alltid har, desverre for oss i Norge der han er så ufattelig lett tilgjengelig. 
Jeg har spist normal mat, men jeg har også spist mye crap. Kalori mengden har ikke vært skihøy, men det er innholdet av de kaloriene som har vært dårlig. Og jeg har følt meg deretter.  
Så kan man si: "Men du burde vite bedre da. Du som jobber som personlig trener og studerer ernæring." 
Ha ha ha.. Jeg er menneske. Som du. Og ikke si til meg at du aldri spiser noe du VET er dårlig for deg. Men vi gjør det for det. 
Og nå har jeg vært inni en berg og dalbane, som jeg endelig er klar for å stige av. Nå vil jeg på pariserhjulet og komme meg opp. 

Så jeg og mamma har inngått en sukkerfri-hverdag-avtale frem til vi drar til Island om en måned. Da er det påske, og jeg SKAL ha islandsk sjokolade påskeegg. 
Mest for minnene om barndommen og smurfen på toppen. Lenge leve ungen inni oss alle! 
Det er da snakk om hvitt sukker. Godteri, sjokolade, is, kjeks, kaker er fy mat. Frukt, bær og nøtter er jippi mat. Jeg skal ikke på noen diett eller slanking, det må trekkes frem. Jeg fullammer enda, og det er ikke anbefalt å begynne på noe heftig slanking (jeg tror egentlig ikke på diett) men bare å få luka ut det jeg og ungen ikke trenger. 
Har ikke tenkt å kutte det ut for evig, men trenger en real detox. 

Regner med å få abstinenser i morgen. Snakkes! 

- Ulz - 







Ingen kommentarer: