torsdag 13. mars 2014

Ikke se på naboen!

Dette er mest sikta til meg selv, men kanskje noen flere føler det treffer. 

Jeg har som regel vært veldig opptatt i min egen verden når jeg trener, og liker best å trene alene. Jeg liker å ha musikk på ørene og stenge alle andre ute for å fokusere på det jeg holder på med. 
Men etter graviditeten så har usikkerheten kommet og jeg merker at jeg gjør feilen mange ferskinger gjør. Man ser mye på naboen. 

Etter at jeg begynte å jobbe i studio for 10 år siden så har jeg lært meg de ulike personlighetene, og de fleste som er usikre på hva de gjør kopierer naboen i håp om å treffe på noe korrekt. 
Oioi, her kan det gå mye galt... De kan gjøre noe som er totalt meningsløst... 


Og du kan risikere å skade deg. 
Du aner ikke hvilken bakgrunn innen trening de har. Det er fult mulig at de er like uvitende som deg og bare gjør noe de har sett på youtube.

Eller så kan det hende at de gjør noe som er fornuftig og gjennomtenkt, men det er til deres kropp, nivå og mål med treningen. Det kan være en spesiell rehabiliteringsøvelse. 

Kopierer du noen uten å vite hensikten bak øvelsen kan du risikere å skape en ubalanse i kroppen og kanskje trene for mye på en "side" og glemme det andre. Feks 3 brystøvelser og en mage øvelse. Hva med ryggen??? Det de fleste bør prioritere. 

Nå roter jeg meg litt bort her.. 

Ved å se på naboen så kan det hende du bare trykker deg selv ned. 
Jeg har begynnt å løpe. Løpt ute en del og feeling pretty good. Til og med kjøpt pigger som er ganske huge for å være meg. Og selv om jeg vet at jeg er en treg løper, så føler jeg meg som Rocky når jeg kommer inn døren hjemme. 
I går jogga jeg på mølla siden det var piss vær og jeg har ikke en skikkelig ute bukse til å takle det. 
Starta maskinen, varma opp og begynte så på mine intervaller som var dagens plan. 
Kjørte 4x4 i går og etter runde 2 var jeg på en go. 
Så kommer det en dritt unge og VARMER opp på det samme nivået som jeg LØP på..... Og så setter han i gang og jogger langkjøring på ett nivå jeg ville ha dødd i etter 2 min. Takk for meg. 
Jeg var peist etter min egen økt, og gikk fra mølla egentlig ganske fornøyd. Så så jeg på duden jogge kuli i ett tempo jeg hadde fått flytur av mølla på.. og ble bare lei meg. 

Det skulle jeg ALDRI ha gjort. Det er min trening. Og så lenge jeg vet hvor jeg ligger i forhold til hva jeg klarer, så spiller det ingen rolle hva naboen gjør. Jeg pusher meg selv. Pulsen min lå på 94% av max på slutten, som er helt aksetabelt til å være en god økt. Lå gjennomsnittlig på 84%, inkludert pausene imellom. Så Go Me. 

Kjenner du deg igjen på dette, så vit at du er ikke alene. ALLE gjør denne feilen innimellom. Men spesielt vi jenter er flinke å sammenligne oss med andre jenter og dytte oss selv ned der vi får muligheten. 
Slutt. 
Du er bra. Du er på stedet. Do your thing! 

Jeg heier på deg :)

- Ulz - 



Ingen kommentarer: