mandag 4. februar 2013

Syke kos

Selv om formen er crappy, og jeg knapt klarer å svelge - så blir jeg rastløs av å ligge på sofan. Selv om jeg har netflix, ipad og macen... og masse studie jeg kunne fått gjort unna. Så blir jeg urolig... 
Lurer på om det er kroppen og hodet som har "laget" halsbetennelse for å lære meg å slappe av litt. Det er en mini form for sykdom, det å ikke kunne roe seg ned. Det er en kunst å stirre i en vegg, men jeg vet innerst inne at jeg trenger det i ny og ne. Tror fleste mennesker trenger det. Det og yoga. 

Men her ligger jeg og tenker og funderer over alt jeg burde gjøre, kunne gjort og vil gjøre. Litt vel mye "burde", "kunne".. og litt for lite "vil". 
Hvis jeg skriver opp alle disse tingene, og kategoriserer hva jeg MÅ (lage mat, betale regninger osv) og hva jeg burde (jobbe litt på maskinen, planlegge timer, lage program, analyserer kosthold til kunder) og hva jeg vil (lese, spise, sove) så kan jeg begynne å krysse ut litt og litt fra hver boks utifra priortering, tid og kapasitet. Max 3 ting fra hver box, og helst mindre fra "burde".. Det kan jeg gjøre når jeg blir frisk.  

Men hva med å legge inn ting som man ikke tenker over, det som ville gjort meg godt? 
Ligge stille i 10 min og slappe av? 
Det skal jeg legge inn i to do lista mi, hver dag - fra nå av. 

Har laget meg en liten godsak å kose meg med under pleddet og se på netflix. Fruktskål (kiwi, appelsin, banan og blåbær) med kesam og noen biter mørk sjokolade. Ok, ikke så veldig synd på meg nå. Spørs bare om jeg får til å spise det :P 





Ingen kommentarer: