fredag 22. februar 2013

Min trening

Dette blir ett sånt: "Kjære dagbok....." innslag. 

Har fått noen spørsmål i det siste om hva er det jeg trener... siden jeg er den som forteller alle andre hva de skal gjøre. Og når jeg forteller kunder at jeg er støl, så ser de rart på meg.. ene spurte meg: Blir du også støl? 
Haha.... ja, jeg er menneske jeg også. Med hele pakka. 

Siden starten av september har jeg fulgt slavisk ett program som kommer fra denne boken 

Som du kan kjøpe her

Det er program som er delt opp i 7 deler. Det er periodisert, slik at du får alt servert på ett sølvfat. Boka er fra 2008, så noe er litt utdatert - men det oppdaterer forfatterene i sine bøker som har kommet i etterkant. Jeg elsker når fagmennesker har den ydmykheten over faget, og kan faktisk si: Jeg tok feil. Respekt!!
Så jeg har gjort om noen få øvelser, mest mageøvelser - men ellers har jeg fulgt oppskriften til minste teskje. 

Det startet med at jeg var lei av min egen tankegang, har laget mine egne program siden 2003, og kjente at det er på tide med litt annen smak på kroppen. Og DAMN den har fått sjokk, på en god måte. 
Det som er den største forskjellen fra det jeg har gjort før, er den dramatiske variasjonen på sett og rep fra del til del. Ene uken kjører du 4 rep på 4 sett med 2 min pause, 2 øvelser om hverandre - neste er du på 15 rep, 4 sett med 30 pause med 4 øvelser om hverandre. 
I dag var forresten en slik økt. Trodde jeg skulle spy..... Og på siste settet ble jeg tom, måtte  pause imellom repetisjonene.. så snakker til meg selv og forteller meg å fortsette, presse, skyve, løfte... "du har mer å gå på."  Bit tenna sammen og fortsett! 
Da jeg var ferdig satt jeg på gulvet og stirret i veggen i par minutt før jeg klarte å reise meg opp. 
Men jeg har fått bra resultater fra programmet. Blitt sterkere i alle øvelser, knebøy, markløft, chins, push up, utfall (eeeelsker utfall), gått ned i vekt ,men økt muskelmasse og mistet fettprosent. Så totalt messig, meget fornøyd. Men rart det der, en får litt blod på tann når man ser resultater og at noe virker. Nå har jeg lyst til å teste ut nyeste boka deres, Supercharged. Hmmmm...... Lukter jeg prosjekt? :D 

Men nå er det HELG ! 
Skal ut og spise med par venninner fra høgskolen, og mimre om good old days. Tenke seg at det er 5 år siden vi gikk på skolen! 


Ingen kommentarer: