søndag 17. august 2014

Turtesting!

Jeg skal innrømme det straks. Jeg er ikke noe turmenneske. Asfalt, biler, tørt og varmt er det jeg kjenner til og har ikke hatt noe stress med å komme meg ut av huset. 
Jeg skylder det på at gjennom årene siden jeg var 17 så har jeg trent inne, og det mye. Danse gjør man i en dansesal og styrketrening inne på ett senter. Og jeg har gjort dette. Mye. 
Såe... det er nesten litt flaut å innrømme at etter 10 år i vakre nord Norge, så har jeg vært på Keiservarden 1 gang. That's it. Det er noe vanvittig nydelig natur her, men jeg har ikke kommet lenger enn til lysløypa bak huset mitt.. og ikke utforska den heller helt ut. 

Men nå har jeg hverken dansesal eller treningssenter i nærheten. Så NÅ må jeg begynne å bruke det jeg har rundt meg, ute. Pluss yogamatta og kettelbellen min da :D 

Dette er andre helga på rad vi skulle ut og utforske området... Det er fint her, men man må kjøre ett stykke til turløypene. Som vi ikke finner. 
Har fått bæremeis fra svigers og den skal brukes! Så, det ble en mini tur i dag. 


 Er jeg ikke elegant der jeg går? :D Kjæresten lo godt av meg, der han gikk bak meg.... 


Så jeg fikk en pinne. Unskyld, en stav. Noen får blomster. Jeg får pinne! Unskyld, stav. Men seeee, han spikka den helt sjæl! 


 Jeg fant sopp! (Ok, newbie) 



Stolt turgåer etter en time! 



Statusoppdatering på selvfølelsen:

Det går mye bedre. Jeg tror faktisk at ved å flytte og fjerne litt speil og mye fokus rundt kropp har hjulpet. Jeg hadde utrolig lyst til å begynne på jobb igjen, men kjente også ett press (som kun jeg la på meg selv) som skremte meg litt. 
Men nå har jeg ett fokus på å komme tilbake i mitt eget tempo, uten press. Og det er noe nytt for min del. Jeg har faktisk tenkt mye annerledes enn før. Vinklingen på treningen min begynner å endre seg, etter 10 år med jag etter drømmekroppen. Som ikke har vært mitt bilde på drømmekropp en gang. Kropp. Hva vil man oppnå med den? 
          Hvis drømmen er å konkurrere med kroppen, så må du også trene og spise deretter. Men mitt mål er og har egentlig aldri handlet rundt utseende. Jeg ønsker heller å kunne mestre en del utfordringer. Stå på hendene, snurre fort, være sterk og fleksibel samtidig. På tide å sette disse målene foran meg i stedet for fettprosent og vekt. 

Mål er så personlig at man må egentlig brainstorme det frem. Sette frem ett ark og begynne å skrive ned, "Hva ønsker jeg?" 
Og ikke spørre kjæresten eller vennen på siden. Hva er ditt mål? Løpe maraton? Gå Galdhøpiggen? Stille i fitness? Slå hjul? 

Og så må du svare: "Hvorfor?" 

Hva vil målet gi deg? 

Nå venter noen deilige hjemmelagete hamburgere på meg.... 

ÅH så heldig jeg har som har en kokk! 
Som og gir meg pinne :D :D :D 

Unskyld, stav :P 

- Ulz - 

















Ingen kommentarer: