mandag 25. august 2014

På farta igjen og lemon twist grøt

For en herlig helg! Vi var i et nydelig bryllup til ett vennepar der jeg fikk være deres toastmaster. Det var så gøy, og så godt å få være bare Ulla for en kveld.

Ble spurt om jeg ikke holdt på å sprekke av savn til lillesnupp.. og jeg svarte: "Mjooo... men det går bra". 
Sannheten var at det var bare DEILIG. Det var utrolig godt å komme hjem til det store smilet, men en av grunnene var fordi jeg fikk sove uten å våkne til hver gang hun snudde seg i senga eller hosta. Jeg SOV fast uten å våkne what so ever! 
Pluss at jeg hadde mamma som var hjemme hos henne, som er det jeg og søstern kaller for "baby whisper". Det er helt unikt hvordan unger bare smelter rundt henne. 

Jeg og snupp ble med mamma hjem til Gjøvik der vi skal være, igjen - ja, i par uker. Vi er her ofte, men det er fordi jeg nyter tida jeg kan reise hit. Hvem vet hvordan det blir fremover hvis.. nei NÅR jeg lager meg jobb. Har planer og de er rullende :D Noen som er nysgjerrig? 

Åh, må dele denne friskheten med dere!! 
Lagde overnight oats igjen, med en liten twist. Oppskriften er hentet fra veganmisjonen


Havregryn 2 dl
Melk 2 dl (hun bruker havremelk, jeg brukte ekstralett Tine) 
Solsikkefrø 2 ss
Mapel sirup 2 ss (eller så mye du ønsker)
Litt salt

Og Sitron! Saften fra ca en halv sitron. 




Jeg har blitt så forelska i grøt på krukke så det passet bra med en ny variant. Selv om jeg likte bedre min orginale med gresk yogurt, sukrin gold, vanilje stevia og bær - så var dette absolut en frisk variant. Jeg gikk kanskje litt vel amokk med sitronen, så min ble sur. Men godkjent allikevel! 

Nyt!

- Ulz - 



Ingen kommentarer: