fredag 11. juli 2014

Turn up the music - del 1/3

Jeg har skrevet flere ganger at jeg skulle lage innlegg med musikken jeg blir inspirert av når jeg trener. Kanskje noen trenger liten musikkopppløfting i biblioteket sitt eller bare litt input. Jeg som jobber med musikk er konstant på jakt etter nye låter, og de trenger absolutt ikke være det nyeste og hotteste. Joda, så klart blir man litt påvirket av VGhits lista, men jeg går hvertfall alltid tilbake til noen låter.
MEN - siden jeg fikk min første walkman i 1992 så har jeg alltid hatt en egen kassett, minidisk, cd og spilleliste dedikert til Michael Jackson. Han er ALLTID med meg. Derfor blir han ikke å finne på noen av disse musikk listene, fordi han har egen plass i mitt bibliotek og  jeg får ofte perioder der jeg kun hører på hans musikk. Sånn er det. Han er, var og blir en konge. Andre er max prinser. Punktum. 

Jeg tenkte først å lage ett innlegg med 3 forskjellige lister, men det blir for langt. Så jeg deler de opp i 3 deler og legger de ut hver for seg. 

Først del - Løpeturen

Når jeg løper trenger jeg musikk som er både livlig og har ett vist tempo. Musikk som går saktere enn 128 bpm blir for min del for sakte. Jeg har ikke kommet så langt at jeg har en liste som er ferdig analysert til oppvarming og med jevn stiging i tempo gjennom løpet, men har tenkt på det :) 

Dette finner du på løpelista mi for tiden, og sanger jeg spiller gjerne ofte: 

1. Run - Flo Rida ft RedFoo of LMFAO



Ja, det hjelper at han synger "run". Har alltid tenkt at sangen er perfekt for stepkassen, men den passer meget fint på øret under løping. 




2. Scream - Usher 


Love love love love IT! Blir aldri lei av denne låten. 


3. Higher Ground - Red Hot Chili Peppers





Oh yeas! God gammel låt som girer meg godt opp og får meg til å øke tempoet midt under løpeturen. 


4. Nessaja - Scooter 



Her tenker jeg bare: Go, go, go, go!!!!

5. Holding out for a Hero - Bonnie Tyler


Trenger jeg å si hvorfor? Bare hør på låten :D 

6. Run - Milc Inc



"Im gonna run run, run to you..."


7. Don't stop the party - The Black Eyed Peas

 

Denne passer perfekt til liten pust i bakken før siste "pow!" Ikke stop, fortsett. 

8. Till the World Ends - Britney Spears



Må bare slutte å lyve å si at jeg ikke liker dama, hvertfall musikken hennes. Jeg liker den. Jeg vil bevege meg til musikken, jeg vil danse, løpe, trene styrke.... Sånn er det. Da er det ute. Don't judge me. 

9. Burn It To The Ground - Nickelback



Dette er og en låt jeg ikke blir lei av. Bare intro får meg til å knurre :P 

10. Operation Blade - Public Domain



Denne gullbiten sparer jeg til slutt og spurter inn i mål med. ELSKER låten og blir heller aldri lei av å bruke den, høre på den, trene eller synge (stakkars kunder) til den - Det er en av mine absolutt favoritt låter! (Er du ikke enig Marius? :P ) 

Jeg kunne sikkert lagt ut minst 20 låter til som jeg liker å jogge til. Men dette er i hvertfall låter som får mine bein til å røre på seg og ignorere melkesyra eller når jeg blir andpusten. Du er hjertelig velkommen å legge igjen kommentar om du har sanger som motiverer deg til å løpe. 

"Motivation is what gets you started. Habit is what keeps you going." - Jim Ryun


Håper du finner noe inspirasjon til å komme deg ut av døren og teste en ny spilleliste. Det hjelper ihvertfall meg ofte :) 

- Ulz - 






Ingen kommentarer: