tirsdag 8. juli 2014

Havregrøt med twist

Nå har jeg prøvet å skrive dette innlegget i 1,5 dag. Ikke lett med mini som vokser! :P

Ingen stor "wow" eller stor heftig oppskrift, men prøvde i går å ha i bitte litt kardemomme, kanel og par dråper mabel sirup i havregrøten. Skjærte opp litt epler og mandler og... 






Er veldig veldig veldig glad i havregrøt, så det er godt med variasjon fra den kjedelige varianten. Spesielt etter at jeg begynte å amme så kjenner jeg at havregryn hjelper å holde energien oppe gjennom dagen. Vet heller ikke hva jeg skulle gjort uten bananer :D :D 




Nå har jeg startet ENDA en gang med styrketreningen. Det er vel runde 3 jeg er på nå med oppstart etter fødsel. Har rett og slett vært for tøft å gå inn i salen, inntil nå. Tror jeg har knekt min egen kode denne gangen. Og det var så enkelt som å starte med færre repetisjoner!  


Det sitter litt "fast" hos meg at når en starter fra bunnen så er det ofte bedre å starte med lavere motstand og flere repetisjoner. Da får en inn teknikken og aktivisert både muskler og nerver korrekt. Hodet lærer ikke muskler, den lærer bevegelser - så da må man gjøre de ofte. 
MEN i mitt tilfelle, siden jeg har trent en del før, så var det bedre å ikke gjøre ca 8, ikke mer enn 10 rep (prøvde meg på 15 først). 
Man lærer så lenge man lever!! 
Vi må prøve oss litt frem av og til, og aldri gi opp! 

Det har vel også hjulpet på at jeg har bladd litt i boka "Styrketrening for jenter" av Martin Norum og Benjamin Christensen. 
Det står mye basic skills i boka, men det er alltid godt å repetere og den inneholder ny og oppdatert info. Jeg synes uansett det alltid er motiverende for egentreningen å lese litt. 
Kan absolutt anbefale boken, den er lettlest, ærlig og rett frem :)

Nå må det pakkes, ut på tur - igjen :D

- Ulz - 

Ingen kommentarer: