mandag 28. juli 2014

Sommer, sol, flytting og endringer

Oi, her har det vært stille. Gjett om det er sommerferie med SOL, "rolige" dager med en aktiv baby og nå blir det flytting. Det har vært en del reise hos meg, for varmt til å gjøre noe annet enn å sitte foran vifta og planlegging av flytting som skjer nå i de neste ukene. Jupp, MYE som skjer. 

Jeg prøver å finne ut hva jeg skal ta meg til der borte, men tror det blir lettere å finne ut av når jeg er der og kan snakke med mennesker. Jeg har noen ønsker og tanker, men det må passe med jobben til kjæresten. Ja, det er en NY hverdag å ta hensyn til to andre. Det merkes!

Treningen har gått fint egentlig. Frem til jeg dro til Gjøvik. Da ble det kun ei økt styrke, men så har jeg praktisert en del yoga. Og må bare si at når jeg ikke trener styrke så kommer  fremgangen på yoga fronten myyyye raskere. Med fremgang så mener jeg at asanaene/posisjonene blir lettere å utføre, jeg kommer dypere uten å måtte presse noe og pusten flyter bedre. Og plutselig gjør jeg ting jeg ikke ante jeg kunne :D 

Det er noe som har skjedd med meg etter graviditeten, noe jeg faktisk ikke helt har klart å sette ord på. Mulig det er fordi jeg gjorde så mye yoga mens jeg var gravid, men den har tatt en større og større plass hos meg. Den har begynt å gi meg så mye mer enn bare økt bevegelighet, balanse i kroppen og bedre pust. 
Den har gitt meg ro. Den har gitt meg mestringsfølelse. Og aksept. Høres kanskje korny ut for noen der ute, men... bryr meg ikke. Dette er det yogan gjør for meg. Nå praktiserer jeg nesten hver dag. Om det er 5 min meditasjon eller 90 min hard core med svettedamm rundt meg... noe må jeg gjøre, ellers mangler det noe i dagen min. 
Jeg sier ikke at jeg kommer til å slutte med ordinær styrketrening, men jeg skal hvertfall prioritere yogan, fordi det betyr at jeg prioriterer meg selv. 
Og med ei lita tulle som har begynt å bevege seg og sover litt mindre, så teller hvert eneste minutt av den tiden som er til overs til meg. 

Yogan har gjort at jeg kan se ned på magen etter praksisen og ikke tenke negative tanker. Den har fjernet presset som jeg kjenner fra omverden og som jeg har lagt på meg selv. 















Så namaste :) 

- Ulz - 

Ingen kommentarer: