torsdag 10. juli 2014

Yoga inspirasjon

Om sommeren er det mange som synes det er tungt å komme seg på trening på studio og det forstår jeg - spesielt i denne varmen! Skulle nesten ikke trodd at dette er nord Norge :D 

Da er yoga matta fin å ha. Rull den ut hvor som helst og ta ett par pust og asana (posisjoner). Og hvis du ikke aaaaner hvor du skal starte, så anbefales jeg sterkt denne siden: www.yogaglo.com

 



Jeg er ihvertfall meget fornøyd med denne portalen. Du finner mange forskjellige stiler, lærere, nivåer og lengde på klassene. Så kan du laste ned en app på tlf eller ipad og laste ned dine favoritter som du kan ha med deg på tur og vise offline. Genialt :D 

Og selv om man vet at yoga er bra, mentalt og fysisk, så er det ofte godt å få en liten motivasjons eller inspirasjons boost. Jeg leser litt yoga bøker og yoga magasin. Om Yoga magasinet er mitt favoritt magasin nå, jeg har hatt fast abonnement i ett år nå og har vært fornøyd med alle månedlige utgaver. 



Bladet har en fin blanding av reklame for forskjellige yoga teacher trainings, utstyr, fasiliteter og steder og artikler som treffer alle fra nybegynner til erfarne lærere. Du kan også laste ned lese appen deres og få bladene på ipad. Noe jeg synes er fantastisk! Det er både billigere og så er de alltid med meg :) Aldri mer trenger jeg å lese "hjemmet" fra 1995 på venteværelse!! 


Nei, ingen har betalt meg for å reklamer for disse produktene, dette er det jeg bruker selv og ville bare dele det:) Det er en jungel av sider, apper, blader og bøker, så det er greit å høre hva andre liker og anbefaler. 
Vi er forskjellige og hver sin tilnærmelse til yoga er unik. Vi har forskjellige måter å praktisere, tenke og lese om yoga. Det er en privat reise og jeg mener det ikke finnes en fast fasit på hvordan en skal føle angående yoga. Det kan være nok at du vil bruke det som en del av oppvarmingen din til annen trening, eller du kanskje kun liker pusteøvelsene. Kanskje du til og med kun vil lese om filosofien. Men det er også gøy og lærerikt å teste ut andre lærere, eller ny variant enn du er vant til. 

Go clazy ;) 

- Ulz - 



Ingen kommentarer: