fredag 24. januar 2014

Fredagsøkt

Selv om dagene er helt like når man har permisjon, så gir fredag meg alltid en god feeling. Og brukte den gode energien på styrke økt. Planlegger 2 styrkeøkter i uken, 1 ren kondisjon økt og yoga de dagene jeg rekker det med hu lille. Noen ganger blir det en 10 min yoga session mens hun ligger i vippestolen og ser på, andre dager får jeg til en hel time mens hun sover. Godt gjør det uansett :)

Men i dag sto styrke på planen. Det er ikke akkurat heavy lifting.. men får nå til å gjøre push up i ringer uten å knekke i ryggen - det er fremgang :D 

Jeg har valgt å følge ett program som Alwyn Cosgrove har laget sammen med fitness forfatteren Lou Schuler. Boka heter "New rules for lifting - supercharged" og er en etterfølger av boka og programmet jeg gjorde i 2012, "New rules for lifting - for women". 
Begge fås kjøpt på Amazon, jeg laster de ned til ipaden :) Eller gå inn Her

Uansett form, nivå eller utgangspunkt du har, så kan man følge programmet, for en finner de øvelsene man skal bruke utifra nivået. Oppbyggingen går på at du har både eksplosivitet/kombinasjonsøvelse, styrke og utholdenhet i samme økt. Det var det som fikk meg interressert, passer meg perfekt som vil tilbake i form og har ikke masse av tid. 
Jeg liker veldig godt at programmet kommer med ei bok, slik man får lest hva forfatterene mener og begrunner sine valg. Og det er utrolig motiverende å lese ett par sider i den før man drar på trening. 



I dag hadde jeg blant annet kettlebell svings på planen, og det er lenge siden jeg gjorde det!

Ikke akkurat fotballfrue sminking og superlys, men jeg ser ikke ut som en modell når jeg trener :P 


Nå venter en liten sulten frøken! 

Ha en knall helg :D 

- Ulz - 





Ingen kommentarer: