onsdag 25. juni 2014

Skal - skal ikke

Som dere har merket så har det vært stille her en stund. Og jeg skal være så ærlig å si at det er fordi jeg har prioritert tiden min med familien. Har vært på Gjøvik og i Oslo for å feire tante sin bursdag (jeg har den beste familien!) og det har ikke blitt tid til å sette meg ned foran macen.

I tillegg så føler jeg at bloggen har sklidd litt vekk fra utgangspunktet og selv er jeg ikke helt på en plass til å skrive om trening, kosthold eller motivasjon når min hverdag består av bæsjbleier, gulpeflekker og de få halvtimene jeg får til å skvise inn med egen trening. 
Det faller ofte inn idéer jeg kan skrive om, men det blir ikke tid til det. Det merkes at lille knupp vokser og krever myyye mer oppmerksomhet, underholdning og jeg vil ikke at hun skal vokse opp foran en dataskjerm, mens mamma blogger. 

Når hun sover så gjør jeg enten yoga eller stirrer i veggen og nyter stillheten. Jeg er ingen supermom. Jeg føler meg litt lat i ny og ne når jeg dytter støvkaninene under sofan og stirrer dødt på tv i mine stille timer på kvelden. 
Jeg er sliten. Og jeg klarer ikke skrive en super tight blogg om alt det jeg kunne, burde og ville ha gjort. Sikkert mange som klarer det, men for første gang tenker jeg ikke mindre om meg selv fordi jeg ikke har bakt 3 kaker, støvsugd, kokt barnemat, vaska klær og jogga før klokka blir 13. Fint for de som klarer det - all ære til dere! Men det er ikke den jeg er. Og jeg aksepterer det. Og liker faktisk å være ett normalt menneske. 

Jeg gjør det jeg får til! Har jogget en gang etter at jeg fikk betennelsen og ankelen er ok :D :D. Men venter spent på sålen min før jeg begynner for fult igjen. 
Har nå endelig tatt tak i kostholdet og holder på å rulle ut av sukkerrusen. Det gikk fint før påske, og så kom Island. Og skylder litt på amme-cravingsen, dises det er sterke greier :P 

Nå er fokuset å endre vanene. Ingen kur. Ingen diett. Ingen fy fy. Bare tilbake til det kostholdet jeg hadde før, som gjorde meg godt og ga meg overskudd. 
Jeg trivdes med å spise masse grønt. Jeg elsker egg, fisk, kylling, salat og bær. Det er digg! Helt sant! Så det forbauser meg enda at jeg selv valgte å hive meg på sjokoladefylla når jeg ble gravid. Men det er nå sånn, jeg er menneske - som alle andre. 

Og bare 2 dager etter at jeg snudde snuta så føles kroppen og psyken million ganger bedre! Jeg er fortsatt like fluffy, men mye lettere til sinns :) Ammer fortsatt ganske mye, så må bare passe på å få i meg nok og riktig næring. 

I tillegg har hjemmesituasjonen endret seg sånn plutselig (pga jobben til samboern) og jeg kan ikke begynne å jobbe igjen med en gang. MYE som skjer i hodet mitt om dagen.

Så var spørsmålet, skal jeg da bare ta en pause eller droppe hele bloggen? 

Jeg dropper den ikke helt foreløpig. Trives veldig med å skrive i ny og ne. Men trenger enda mer tid, og jeg tar meg den tida jeg og vi trenger. 
Skal jeg skrive blogginnlegg så vil jeg ikke bare hive inn masse svada. "Kjære bloggen.. i dag spiste jeg avocado til frokost...." Nau. Det er ikke meg. 


Jeg skriver - i ny og ne :D 

Nyt sommerdagene! 

- Ulz - 









Ingen kommentarer: