tirsdag 11. juni 2013

Sommeryoga

Jeg har tatt en time out, som vises godt på bloggen min og på min facebook side. Skal innrømme at det er litt godt også, selv om jeg ser på meg selv som en meget sosial person. Men i ny og ne dukker det opp perioder der det er godt å trekke seg litt tilbake og bare være. 
Sitter på verandaen hos mine foreldre med en tekopp om morgningen og ser på vår gamle hund tasse rundt i hagen. Tenker, men prøver også å la være å tenke så mye. 
Mye som skjer, kommer tilbake til det i ett annet innlegg - men det går bra :)

Har gjort en del yoga i det siste, har altid hatt smaken for det, men i det siste har jeg ikke klart å gjort noe tung styrketrenig pga blodtrykket mitt og svimmelheten min. Så da har jeg snudd til yoga mesteparten og gjort det mye. Det er fantastisk. 
Har også funnet en side som jeg har testet ut nå i nesten en uke, der jeg har funnet masse online klasser med mange ulike instruktører. Og siden jeg må kunne justere noen stillinger, og kunne sette meg ned og drikke vann hvis det blir for mye opp/ned - så er det perfekt å gjøre det hjemme i min egen stue.. med gamle hund på siden av meg. 
Siden heter http://www.yogavibes.com og det er mulig med en prøve periode på 14 dager gratis, før du bestemmer deg om du vil abonnere. Jeg kommer nok til å bruke den en god del fremover. 
Som pedagog har jeg vanligvis ikke likt dette online konseptet, man mister kontakten med sine elever, det er lite kjemi og energi du får delt ut. Og de alle fleste mennesker trenger å bli annerkjent, sett og kommunisert til. Men for meg, akkurat nå - er det helt perfekt. Og hvis du er en av de som ikke tørr å prøve virkelige klasser enda, så er det absolut en perfekt måte å bli introdusert yoga for. Her finnes det mange ulike stiler, lengde på klassene, nivå og mange instruktører. Så test det ut, prøv noen klasser i 14 dager - lover deg at du finner noen du liker ;) 
Hvorfor yoga? Kommer med det i annet innlegg. Skal gi deg 10 gode grunner! 



Håper du nyter sommerdagene dine :)


Ingen kommentarer: