torsdag 20. juni 2013

River opp stillheten med nytt fra USA

Jepp, da har det vært stille her inne nok. På tide å riste litt. 

Jeg har nylig publisert ut på facebook at jeg er gravid og er ca halvveis, og det er derfor det har vært så stille her inne. For å være ærlig og kort på det, så har det påvirket min hverdag så mye at jeg har ikke klart å fokusere på bloggen min. 
Det var ikke noe som jeg var forberedt på, og ble i tillegg veldig dårlig og vært svimmel siden da. Min egen trening har blitt redusert ned til kun yoga praksis (som jeg er sjeleglad for at jeg får gjort) og mitt kosthold har endret seg drastisk. Ikke nødvendigvis så utrolig dårligere, men endret seg. 
Har vært tøft, og vanskelig å finne gnist til å motivere mye en fantastisk sunne livstilen, når jeg selv spyr av fisk og blir dårlig av all trening som gir meg puls. 

MEN - som jeg har lært og lærer hver dag. Det er utrolig hva som har skjedd med meg, min innstilling og min aksept av kroppen. Har fått en helt annen respekt for menneskekroppen og psyken. 
Så ser på de siste månedene og tiden fremover som en god læringssprosess som jeg vokser (også bokstavelig talt) på :) 

Har begynt å lese litt på fagstoff igjen, men sliter med svimmelhet og hodepine så blir ikke så mye om gangen. 
Men fikk tips om en sak fra USA i dag. Nå er fedme blitt offisielt en sykdom. Les gjerne artikkel selv her . 

Hvordan veien blir fremover blir spennende. Jeg har ikke helt bestemt meg hva jeg synes selv.. for det å være "tjukk" burde ikke være kun en bås å sette folk i, som med diabetes eller kreft. 
Folk er forskjellig og grunnen til at de har havnet i nå denne kategorien kommer fra forskjellige årsaker. Noen er syke fra hormonforstyrrelser, for mange handler det mer om det psykiske enn det fysiske mens for noen er det rett og slett uviten. 
Og dette er bare noen få grunner. 
        Men dette vil også hjelpe samfunnet å sette lys på situasjonen og kanskje blir det utdelt mer midler til forebygging. DET hadde vært ett stort skritt og det er noe jeg virkelig tror på. 

Men tenk på det... hvis USA har startet, så er det ikke lenge til resten av verden blir med på bølgen. Hvordan ser fremtiden vår ut? 

















Ingen kommentarer: