mandag 19. mai 2014

Gave fra sommerfee... Og ikke den gode.

Håper 17 mai ble fine for dere der ute :D Den sære islendingen som jeg er så ble jeg hjemme og bakte kake til middagsselskap senere den dagen.



Gulrotkake! Turte ikke prøve meg på en pavlova, og kan hvertfall skrelle gulrøtter og lage eggedosis, hehe. 
Vi tenkte å nyte denne 17 mai i ro, siden de fremover kan føre med seg mye tog-gåing og aktiviteter som barnehage og skoler fører med seg. 
Det var deilig å være hjemme, hive ut mann og baby på trilletur så jeg fikk gjort yoga. Og så masse deilig mat på ettermiddagen med gode venner. En herlig dag! 


Nå er jeg og lille knupp på Gjøvik, en siste tur før jeg må begynne å jobbe litt igjen. Kan gå lenge til neste gang jeg kan stikke av en hel uke, selv om jeg skulle så gjerne ha hatt muligheten å være mye mer med familien min. Det er sant det de sier, man merker hvor tett familiebånd er spesielt når man får sin egen lille familie. 
Hadde tenkt å bruke det fine været her til å jogge ute og få testa om allergien min er bedre i år, men hva har jeg fått i gave av sommerfeen...? Akillesbetennelse! Eller hvertfall en start på det... Takk og takk! Akkurat det jeg ønsket meg. Det er stivt nederst i leggen, vondt å bevege på ankelleddet (spesielt om morgenen) og enda verre om jeg masserer området. Anbefales ikke, da det kan faktisk føre til en spredning. Medisin? Hvile. 
Og så er det å finne ut årsaken av det. Jeg mistenker at jeg det ubalanserte tråkket mitt har skylda og skal få det sjekka snart. Da er det snakk om såleinnlegg som kan hjelpe til. Og bare det å bli bevisst på hva det er nøyaktig, så kan jeg prøver å styrke opp den muskulaturen som er for svak. 
Poenget er: Aldri gi opp om du har en skade. Hvil. Finn ut av årsaken - gjør noe med det. Fortsett så. 

Arg! Jeg som hadde virkelig fått igang en god rutine på den og on the roll... typisk. Kjenner motivasjonen daler ned for hver dag jeg våkner og kan knapt gå. Blir faktisk sint på verden. 
Må bare klare å snu dette til noe positivt, og den eneste måten jeg vet om er å bruke det som lærdom. Hva annet kan jeg gjøre? Og hvordan holder jeg hodet oppe imens? 



Yoga hjelper meg å holde hverfall hodet noenlunde på plass. Skal dra og svømme i uka og muligens sykle når jeg er tilbake i Bodø. Hvis ankelen tillater det.   
Imens... ha late dager med baby. Hun er ihvertfall blid som solen :D 

- Ulz - 

Ingen kommentarer: