mandag 12. mai 2014

Løper til styrkesalen

Åja -DER fant jeg en liten vei tilbake til styrkerommet igjen. Har funnet ut at måten å "lure" meg tilbake i salen er å ha en annen hensikt med treningen enn "å bli fit igjen". Nå trener jeg styrke som er rettet mot løping. Og det er litt nytt å trene med annet mål enn bare å trene fordi det er godt. 
Har altid likt å føle meg robust og sterk, og det har vært nok motivasjon, men nå har jeg altså trengt en annen vinkel. 

Jeg skal innrømme at jeg kommer nok altid til å mene at man må ha en grunnstyrke, uansett idrett. Det er bare hvordan man trener styrken som varierer fra hvilken sport/idrett/aktivitet du holder på med primært. Om man trener mest med egen kroppsvekt, slynger eller vekter så er en basis grunnstyrke viktig for å unngå skader. Og når jeg vet det, så er motivasjonen min mye større å bevege meg inn i salen igjen. Kunne ha brukt slynger hjemme, men det sitter nok bare for tungt i hodet mitt at styrke må trenes på studio, hehe. Men det var også godt å dra "på jobb" igjen og kjenne litt på stemningen. 

Så nå holder jeg på å legge opp en liten slagplan, og kjenner på hvor gøy det er å fordype seg i faget igjen! Leser litt om løpeteknikker (I know! Visste ikke at mennesker måtte tenke teknikk mens vi gjorde det vi er skapt til å gjøre), kosthold rundt løpetrening (får hold H.V.E.R. gang jeg løper) og oppvarming/nedtrapping/tøying. Har funnet noen enkle yoga øvelser å gjøre før og etter. 
Har lyst å dele alt dette med dere, når jeg har landet selv. Er i en startfasen på et HELT nytt tema for min del. Velkommen ombord på denne reisen. Man har lest seg opp litt for kunder og lærte en del under PT-utdanningen, men har likevel aldri vært en utendørs-trenings-freak før. Dette er min egen reise. 

ADVARSEL: Siden dette er nytt for meg så kan det dukke opp prøve og feile metoder underveis. Vi lærer så lenge vi prøver! 


- Ulz - 








Ingen kommentarer: