fredag 10. mai 2013

Keep it enkelt!

En uke har gått med masse jobbing og studie - har nå klart å komme meg liiitt på riktig kjør med tanke på skolen. 
I helga blir det kursing med våre verter, vi er to som skal holde det sammen. Gleder meg veldig :D Denne runden er det generell anatomi, treningslære, rollen som treningsveileder og masse øvelser i praksis. Moro moro!

Har nettopp blitt intervjuet av radio her lokalt i Bodø om kosthold og generelle råd. Og det er det samme som kommer ut av munnen. Hold det enkelt, spis rent. 
Det er enkelt, men samtidig er det vanskelig nok. 

Avisene og magasinene må selge for å holde seg gående, så de publiserer tonnevis av "kurer" og dietter.... Mens det kostholdet du allerede har kan muligens bare justeres litt - så vil du få resultater. Jeg ser på folk inviduelt og gir aldri ut en felles mal til alle. Når folk spørr meg om råd til hvor ofte og hvor mye - kommer heeeelt ann på målet ditt, utgangspunkt og hva du tåler. 
Hvis du har ekstreme mål i forhold til utgangspunkt, så må du gjøre mer endringer. Men jeg er personlig litt imot dietter. Det er en ting å få en kick start og så gradvis gå over til noe som skal bli din varige kost, men det å gå fra det ene til det andre for en viss periode er bare å lure deg selv i en periode. Finn ett kosthold som du kan leve med, som er sunt for deg. Og da mener jeg sunt ernæringsmessig, men også det at du kan være lykkelig med det. 
Mat er ikke KUN ernæring, mat binder sammen oss sosialt som mennesker. Det er ikke uten grunn at vi går på date og spiser middag, spiser spesiell mat til jul og griller på sommeren. Det er fest, det er høytid og det er kos. NYT maten din :) 











Ingen kommentarer: