søndag 5. mai 2013

1 ukes stillhet

Da er det faktisk en hel uke siden jeg posta ut noe på bloggen - og for de som faktisk leser den (setter pris på dere) så beklager jeg dette. 
Dro til Gjøvik på onsdagen og har egentlig lagt vekk alt av skolestuff, jobb, ikke åpnet datan siden onsdag.. og deilig har det vært! 
Elsker å komme hit til mamma og ataata og nyte stilleheten i huset. 
Mamma har lært meg å hekle mønster, og for en behagelig hobby. Det er beroligende og morsomt. Når kroppen vil ha fred fra aktivitet så er det absolutt en fantastisk ting å sysle med. 

Oppskrift på disse finner du her. Første gang jeg prøvde meg på mønster, og fant ut at jeg egentlig gjorde disse feil, men pytt pytt... Som oldemor sa : "Det skal vises at det er hjemmelaget". 

I tillegg er jeg snart ferdig med boka "Menn som hater kvinner". Den var vanvittig langtekkelig på starten og jeg lurte på om jeg skulle orke i det hele tatt, men den har virkelig tatt seg opp. 
Så en del av første filmen her om dagen.. boka er tusen ganger bedre :) 



I morgen drar jeg tilbake til Bodø, og nå er jeg mer ladet og klar til action. Det er jo snart sommer! 
Selv om det snødde her i går. WHAT?! Jeg DRO  med meg snøen hele veien hit. 
Men nå er det skinnende sol og det går ann å sitte ute og nyte temperaturen. 



Så nå blir det studier for full guffe, jobb med peising mot stille sommer måneder og planlegging til høsten. Masse å ta tak i. 

Dagens tips: 


Nå er det lysere ute og kanskje vanskeligere å sove. Selv om det er sommer og man tenker lyse farger og pastell - så kan det faktisk være lurt å invistere i noen mørke gardiner eller noe lignende slik du får det mørkt på soverommet. 
Du trenger fortsatt 6-8 timer søvn, for din balanse i kroppen. 
Så - mørke og stillhet: Ja takk!!






Ingen kommentarer: