torsdag 15. august 2013

GOD DAG :)

Jaaaaa!!!!  Kroppen var ikke imot meg i dag, og klarte før første gang i svangerskapet å trene styrke (hvis man kan kalle det for styrke med den ynkelige motstanden jeg hadde på) UTEN å bli svimmel. Verden skinner igjen!
PLUSS - jeg var på spinningtime etterpå. Drakk 3 flasker med vann, og en ananas boks mellom styrken og sykkel. Sikkert derfor det gikk så bra. 
MEN DAMN - Jeg er hæppi nå! 
De små gledene i hverdagen teller stort altså :) 



Har lest mer om graviditet og trening i det siste, mest pga ett oppdrag jeg skal utføre. Men det har blitt mer interressant enn jeg ante. Har før bare rygget langt unna alle gravide. Visste ikke en gang hvor mange uker man snakket om. Eller hva bekkenløsning er. 
Men det er utrolig facinerende  tema, og så varierer det fra person til person og ingen svangerskap er heller like. Har lært vanvittig mye på kort tid. 
Fikk denne boka anbefalt av ei venninne, og må si den er smart. Sier det kort og enkelt. Er ikke helt ferdig med den, men foreløpig fornøyd og anbefales for både utrente og trente.

Du får kjøpt den på alle bokbutikker (hvertfall nettbasert) , feks her


Har ikke bare lært generelt om dette temaet i det siste, men mye om meg selv. Jeg begynner å tro nå at kroppen gikk inn i en "shut down" fase i starten, fordi jeg er elendig på å moderere. Jeg har aldri tatt den lette varianten, eller trappet ned. Har tatt treningsfri i en uke fordi programmet sier det, eller fri hvis jeg blir skadet. Men å trappe ned, bare fordi.... nope. 
Så for meg var det ingen ting, eller alt. Og for at hodet skulle få lov å ta inn hele greia, så måtte jeg ha helt fri. Nå er jeg sååå glad for det, for det var det rette. 
Jeg har med andre ord lært å høre på kroppen, med ett helt nytt øre. 

Så for de som er i samme kategori som meg, eller du bare har lyst - så legger jeg ut yoga for gravide de nærmeste dagene. Og kommer til å dele det i 2 deler. En for de dagene du er sliten (de kommer) og en for de dagene som er gode. 











Ingen kommentarer: