fredag 26. juli 2013

Waaarm

Skal ikke klage for mye, det er tross alt sommer og det er bare bra at det er varmt.
Men til og med hundene vil knapt være ute..
















Gjorde yoga i 45 min inne og holdt på å smelte. KAN være noe skyldig gravidhormoner, men jeg er ikke den eneste som syter. Troddde det skulle komme regn i dag, men neida... det er sol. 
Har litt over en uke igjen her hjemme og akter å nyte hvert minutt. Har funnet en ny herlig bok trilogi som har en verden jeg drukner inni -  det er ikke ofte! For de som likte 
"Hunger Games" , bør lese "Uglies". 

Holder på å lese ferdig første boka, men skal få tak i nr 2 før jeg lukker den - for jeg VET jeg må starte på neste med en gang. 2 dager har det tatt meg på bok 1, og jeg er en sakte leser. Liker å lese gode setninger par ganger, og noen ganger tror jeg serøst at jeg har alzheimer light.. "hva leste jeg nå?" 
Det er en ungdomsbok og går under science fiction kategorien. Men som jeg har sagt før, så er ikke all science fiction ett fjernt univers med aliens. Elsker Star Wars, men for de som ikke digger den og tenker "hell no" når noen nevner science fiction... så tar slike bøker som Uglies og Hunger games opp temaer som er viktige i dagens samfunn. Vi er nærmere hverandre via internettet, men mer selvopptatte enn ever. Skjønnhet, rikdom og frihet er noe vi alle søker etter, koste hva det koste vil. Men hva koster det oss virkelig til slutt? 
Boka har en fremtid som faktisk KAN skje oss... slik som i Walle filmen (ikke sett den - SE) 

Det er hvertfall noe å tenke over. Jeg blir ihvertfall facinert over slike bøker og filmer, hvordan forfatteren tar opp aktuelle temaer og ved å overdrive de litt, så ser man det i annet lys. 
Og så er det så klart underholdende :P Og i den varmen er det herlig med noe underholdende, lettleselig og spennende. Perfekt! 



Ingen kommentarer: