onsdag 10. juli 2013

Ullas hobbykrok

Jeg lurer på om jeg skulle endre bloggen til "Ullas hobbyhjørne" mens jeg ikke jobber og trener. For den siste tida har gått til mye hekling, lakke negler og nå har jeg tatt frem fimo leiren igjen. Den har jeg ikke rørt på maaaaange år, men herregud så artig :D Det vil jeg gjøre mer. 

Var i bryllup i helga som var og lagde små magneter som lå inni kortet, selvfølgelig som en ekstra gave i tillegg til ordentlig bryllupsgave. Pingvinene tok meg par timer, mens uglene som ble mye mindre tok bare en liten time. Så settes de i ovnen og blir stive, men ikke så harde at de knekker.






Og neglelakkering har det blitt en del av... 



Viktig å ha noe å gjøre i sommer, det har jo bare regna her i Nord Norge.
Men formen min har faktisk begynt å stige i det siste. Har gjort yoga nesten daglig og det går helt fint. Stopper ikke opp for å drikke eller puste, og i dag målte blodtrykket mitt neeesten normalt. Og så klart typisk meg, begynner jeg å se for meg joggeturer og styrketrening.... haha. Har jeg lært noe? 

Tror faktisk at kroppen har "shutta" ned med vilje fordi den visste at det var eneste måten å få meg til å roe helt ned. Noe jeg trengte veldig, både fysisk og mentalt. 
Og har lært mye mer om kroppen og hvordan den fungerer enn jeg har på mange år på studiebenken. Dette med hvile, både aktiv hvile og mental hvile. Å se på tv er ikke hvile. 
Har lest en del, ikke bare eventyr bøker (selv om den siste Percy Jackson boka er fantastisk, og isfolket ruler), men også mental bøker og yoga filosofi. Og noen øyne har åpnet seg. Jeg ser hvor stresset jeg har levet. Jeg hadde en oppfatning av å ha ekstra ledig time i døgnet betydde jeg kasta den bort, og den måtte fylles. Og slik har jeg levd i mange år. Nå har jeg plutselig massevis av tid, men brukte første måneden av sykemeldingen på å fylle den med ett eller annet. Så ble jeg tvunget til å roe ned farten, og... oi, er det sånn det er å ha ro? wow.... Det er ikke så værst :P 







Ingen kommentarer: