onsdag 24. juli 2013

Prøver ut småkaker ala soccerwife

I dag prøvde jeg for andre gang å lage mandelsmåkaker, med kun mandler, smør, sukrin og essens fra vanlije og mandler. Oppskriften er hentet fra fru fotballwife
Har hatt mye lyst på søtsaker for tiden (wonder why) og tenkte å prøve noe annet enn lollipop og annet candy. Det er rart det der med sukker... hvis du spiser litt så blir du avhengig... I know. Men spiser litt for det. Fordi det er godt. Men skulle da i dag prøve noe bedre alternativ. 



Æsj...... måtte spytte ut første biten. Smakte små sandkorn og noe ekkelt tilsetningsstoff. Lord. 
Sorry lady, men disse var IKKE gode. 
Jeg har laget marsipan og bounty fra scratch, fra http://www.lilalife.no og de har jeg alltid vært fornøyd med. Klart ikke alltid det SER like digg ut på mine plater, men smaken er hvertfall god og mettende. 
Men for å sitere den gule duden i djuice telenor reklamen: FØRSJ! 


Soccer wife tar sykt fine bilder og har sikkert masse andre gode oppskrifter. Søstern kjøpte boka hennes, så får teste ut litt annet. Fant blant annet en spennende oppskrift på crispy kylling :) 

Så forresten at de har virkelig satt seg inni barnevogn verden. 
Eneste vi har kommet frem til er at det blir en svart en. Helst ikke med så mye dill. Merke? Størrelse? Pris? Hahaha.... 
Ungen får det fint, uansett. 
Mamma fortalte meg at hun hadde meg i en kjerre da vi bodde på Grønland. Da var jeg 0-1 år. Og sov ute i kulden i ca 40 minus grader. Utenfor en blokk. Mamma i 4 etasje. Uten babycall. Hun tittta utenfor vinduet iblant for å sjekke om jeg var blitt stjelt. Eller spist av en isbjørn. Kødda :P 
Men poenget mitt er... det løser seg. Om jeg så må bruke spark! 





Ingen kommentarer: