tirsdag 12. mars 2013

Nails!

Jeg har lyst til å dele med dere en hobby jeg har, som ikke inkluderer trening, kosthold eller helse. Eller kanskje mental helse :P

Det begynte som en hobby som fikk meg til å sitte stille, uten å bekymre meg for alt det jeg burde gjøre. Men nå gjør jeg det for kosen. Jeg nyter å pensle :) 
Jeg har alltid likt å lage ting og være kreativ, er nok derfor jeg får en indre ro av å lakkere negler. 





Før jeg dro til Japan i 2010/2011 (var der over nyttår) hadde jeg så korte negler at jeg våknet av smerter midt på nettene. Har ikke vært neglebiter, men rev av meg neglene.. helt ubevisst. Kunne dra på kino, og da lyset kom på i salen, hadde jeg ingen negler igjen. Uanset hvor bra eller dårlig filmen var, hehe. 
Men etter jeg var i Japan, på nyttårsaften så bestemte jeg meg for å slutte. Og det var alt som trengtes. At jeg bestemte meg for det. 



I hverdagen min så er det treningsklær og sports bh som er min uniform. Føler meg ikke alltid like feminin og da er det godt med noe påmalt som frisker opp. 




Dette er kun på hobby base, men det er noe jeg liker å gjøre. Synes det er viktig å ha noe annet å holde på med, utenom jobben. 



Det som hjalp min negler å vokse etter hele livet med ødeleggelse, så var det merket Trind som gjorde mine negler sterke. Klart de knekker som alt annet i ny og ne, men de tåler en støyt. Det får du kjøpt hos Vita feks. 

Min amma (bestemor) er den som har alltid fortalt meg å ta vare på neglene mine, og hver gang vi møtes så tar hun rundt hendene mine og gnir de godt sammen. Det var nok også en liten grunn til at jeg tok meg sammen, ville gjøre henne stolt :)




Min lillesøster har alltid hatt lange fine negler og de søteste små hendene. Hun har vært flink med sine hender og negler og dyktig å male på de. Hun har inspirert meg masse :)



Dette er min tommel og hennes pekefinger...  tatt i Japan for 2 år siden. 


Denne er tatt fra youtube, fra en film jeg fant der. Der finnes det masse flotte tutorials. Og artig å være litt annerledes :) 








Hvis jeg noen gang blir lei av å ta på svette rygger så kan jeg jo kanskje starte med negledesign? :P 





1 kommentar:

Janita sa...

Åååh, jg vill ha rosa cup cakes negler <3